• Titulinis
  • Prieš pasirenkant lenkimo presą (2-oji dalis)

Kuomet nutarėte kokios galios lenkimo presas reikalingas ir su kokiu metalu dirbsite, sekantis klausimas, kuris iškyla, tai programuojamų ar rankiniu budu reguliuojamų ašių skaičius. Šiuo metu gamintojai standartinės komplektacijos įrengimus dažniausiai siūlo su trimis programuojamomis ašimis: Y1 ir Y2, tai cilindrai nuleidžiantys ir pakeliantys traversą; X ašis, tai galinė atrama, judanti pirmyn-atgal. Trumpai tariant, kiekvienas judesys atliekamas tam tikros lenkimo preso dalies, skaitomas kaip atskira ašis, ar tai būtų cilindrai, ar priekiniai palaikymai, ar išlenkimo sistema stale, visa tai gali būti įvardinti, kaip atskira programuojama ar rankiniu budu valdoma ašis.

Nagrinėjant atskirai, galiu teigti, kad didžioji dalis klientų pageidauja išmatuoti lenkiamus kraštus prieš atliekant lenkimą. Šiam tikslui naudinga turėti X ašį, t. y. galinę atramą, kuri padeda, tai atlikti. Kuomet įdėtas lakštas atsiremia į ją, darbuotojas žino, kad, tai taškas kuriama turi būti atliktas lenkimas. Kaip minėta aukščiau, šiandiena CNC X ašis yra standartinė opcija.
Jei nusprendžiama, kad tame pačiame ruošinyje bus atliekami keli lenkimai, tuomet bus reikalinga ir R ašis, kuri kels-nuleis galinę atramą. Ši ašis taip pat gali būti tiek programuojama, tiek valdoma rankiniu budu.
Kuomet gamybos procese dažnai pasitaiko įvairaus pločio, ypač siaurų detalių, patartina apsvarstyti ar nevertėtų turėti programuojamų atramos pirštų. Tai Z1 ir Z2 ašys. šios padeda išvengti rankinio reguliavimo.
Esant poreikiui lenkti ruošinius kampu, kai lakšto vienas galas į galinę atramą remiasi giliau nei priešingas, reikalinga, kad vienas iš atramos pirštų judėtų pirmyn atgal. Ši ašis žymima X'
Esant atramos taškams į galinę atramą skirtingame aukštyje, naudojamos R1 ir R2 ašys. Tokios tipo galinės atramos turi 6 atskiras ašis.
Jei lenkiami ilgi bei sunkūs ruošiniai, patartina naudoti programuojamus palydinčius priekinius laikiklius. Taip pat tokiems lakštams praverčia išlinkimo sistema (crowning), kuri montuojama stale ir leidžia išvengti lakšto deformacijos per lenkiamą ilgį.
Žemiau pateikta keletas video nuorodų, detalizuojančių atskirų ašių judėjimą.

Atgal